מסכות פנים ביתיות – 6 מסיכות פנים להכנה בבית

מסכת פנים ביתית - למה כן כדאי לך לנסות את זה בבית?

עור הפנים שלנו חשוף ומושפע ממגוון רחב של גורמים מזיקים ובין היתר: תזונה, זיהום אוויר, אבק וכמובן, גם גנטיקה. כך שאם הזמן העור מאבד את הזוהר ואת המרקם החלק אשר אפיינו אותו בגילאים הצעירים יותר.

החדשות הטובות שיש פעולות בהן ניתן לנקוט על מנת לשמור על עור הפנים ולהגן עליו מפני המפגעים השונים. אחת הפעולות אותה ניתן לבצע היא הכנה של מסכת פנים ביתית – מסכה שכזאת, יכולה לחסוך את ההוצאה הכספית הטמונה ברכישת מוצרי קוסמטיקה וגם מאפשרת לדעת בדיוק מה אתם מורחים על הפנים.

השנים לא עושות טוב לעור שלנו

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שלנו. הוא נמתח על פני כל הגוף ומאפשר לנו לחוש בדברים. צעירים, בדרך כלל עד סוף שנות השלושים שלהם, נהנים מעור זוהר ומתוח ללא מאמץ. זאת, בעיקר בשל אבדן של החומר האחראי על גמישות העור, זהו החומר המכונה אלסטין. מסכות פנים ביתיות נועדו, בין השאר, להוסיף גמישות, ברק, זוהר, ומראה צעיר ומתוח גם לעור פחות צעיר ורענן במראהו, וכל אלה – בלי הכימיקלים אשר מאפיינים את רוב מסיכות הפנים הקנויות.

 

עור רפוי הוא לא הבעיה היחידה שמסיכות פנים ביתיות יכולות לספק לה מענה טוב

מסיכות פנים ביתיות יכולות להכיל חומרים שמצעירים את העור ומקנים לו את הגמישות שאובדת לו עם השנים, ממש כמו מוצרי אנטי אייג'ינג שנמכרים בשוק במחירים של מאות שקלים. אבל לא רק במקרים של עור שאיבד מגמישותו או מהברק שלו כדאי להשתמש במסיכות פנים ביתיות – גם במקרה של צלקות, פצעונים ואקנה, עור יבש או עור שמנוני, ואפילו פיגמנטציה – רכיבים טבעיים במסיכות פנים ביתיות יכולים לעשות קסמים.

 

למה כדאי להכין מסיכות פנים ביתיות?

האפשרות להכין מסיכות פנים ביתיות היא זמינה ממש לכל אחד. את המתכונים שתמצאו בהמשך אפשר להכין בתוך דקות ספורות, והם מכילים מוצרים טבעיים הזמינים בכל בית, שהם נהדרים לבריאות העור ולמראה צעיר, בריא ונהדר. חשוב, כמובן, לבחור מתכון למסכת פנים ביתית בהתאם לסוג העור שלכם ולצורך שעליו נועדה מסיכת הפנים לענות. 

אם כן, הזמינות של מסיכות פנים ביתיות היא אחד היתרונות הבולטים של הכנת מסיכות פנים בבית. יתרונות נוספים הם השימוש בחומרי גלם איכותיים, טבעיים, ובריאים – ללא כימיקלים ומוצרים משמרים שאולי מקנים לעור גמישות וברק בטווחים הקצרים, אולם עלולים לגרום לנזקים לעור בטווח הארוך – בעיקר כאשר אנחנו רוכשים מסיכות פנים באיכות מפוקפקת, מיצרנים בינוניים ובמחירים נמוכים. מסיכות פנים איכותיות ועשירות מרכיבים טבעיים – עולות הון, מה שלא נצטרך לשלם, כשאנחנו מכינים מסיכות פנים ביתיות. 

עוד, אנחנו חוסכים זמן וכסף של נסיעה לקוסמטיקאית או בחירת מסיכות פנים בחנויות מתמחות. אנחנו יכולים להתאים מסיכות פנים ביתיות בצורה מושלמת לסוג העור ולצורך שלנו, ולהשתמש באותן מסיכות פנים ביתיות טריות שנכין זמן קצר לפני השימוש בהן.

 

חומרי גלם מובילים בהכנה של מסיכות פנים ביתיות

שוק המוצרים הקוסמטיים מכיל אין ספור חומרי גלם שיכולים לשמש בהכנת מסיכות פנים ביתיות. אם אתם רואים את עצמכם עוברים לשימוש קבוע במסיכות מתוצרת בית, ייתכן שתרצו להעשיר את מדף חומרי הגלם העומד לרשותכם גם במוצרים מתחום הקוסמטיקה, שיסייעו לקבל מסיכות פנים חצי מקצועיות, במרקם כיפי ובניחוחות נעימים.

כמה מהמוצרים המקצועיים שעשויים לשמש אתכם, עליהם לא נתעכב במדריך שילמד אתכם להכין מסיכות פנים ביתיות מחומרים שיש תמיד בבית, עשויים להיות שמני בסיס (כמו חמאת שיאה, שמן קוקוס, וכדומה), חומרי הזנה כמו ויטמינים, מינרלים וכדומה, ושמנים אתריים המספקים ניחוחות נהדרים (ואפשר בהחלט לשלב אותם גם באותן מסיכות פנים ביתיות, אם יש לכם מאלה בבית).

הנה רשימה קצרה של חומרי גלם ביתיים שעשויים לשמש אתכם בהכנה של מסיכות פנים ביתיות, כולל היתרונות הבריאותיים שלהם:

אם כן, הזמינות של מסיכות פנים ביתיות היא אחד היתרונות הבולטים של הכנת מסיכות פנים בבית. יתרונות נוספים הם השימוש בחומרי גלם איכותיים, טבעיים, ובריאים – ללא כימיקלים ומוצרים משמרים שאולי מקנים לעור גמישות וברק בטווחים הקצרים, אולם עלולים לגרום לנזקים לעור בטווח הארוך – בעיקר כאשר אנחנו רוכשים מסיכות פנים באיכות מפוקפקת, מיצרנים בינוניים ובמחירים נמוכים. מסיכות פנים איכותיות ועשירות מרכיבים טבעיים – עולות הון, מה שלא נצטרך לשלם, כשאנחנו מכינים מסיכות פנים ביתיות. 

יתרון נוסף אשר טמון בהכנת מסכות פנים ביתיות טמון בחסכון של זמן וכסף – של נסיעה לקוסמטיקאית או בחירת מסיכות פנים בחנויות מתמחות (כידוע, מחירן של מסכות פנים יכול לנוע בין עשרות למאות שקלים כאשר גם הוצאה כספית זו יכולה להימנע מאיתנו.

אנחנו יכולים להתאים מסיכות פנים ביתיות בצורה מושלמת לסוג העור ולצורך שלנו, ולהשתמש באותן מסיכות פנים ביתיות טריות שנכין זמן קצר לפני השימוש בהן. 

 

דבש

דבש הוא בהחלט חומר גלם איכותי, הוא אינו גורם לגירויים בעור ולכן הוא מתאים לשימוש גם במסיכות פנים ביתיות היפו אלרגיות ולבעלי עור רגיש.

התכונות המחטאות והאנטיספטיות שלו מתאימות לשימוש במסיכות פנים לחיטוי, במקרים של פצעונים או אקנה. הדבש ידוע כאוצר לחות מצויין וכחלק מכך נחשב כרכיב מתאים למסיכות פנים ביתיות שישיבו את הלחות לעור יבש.

בכוחו של הדבש לרכך את העור, לעכב תהליכי הזדקנות (או במילים אחרות, דבש הוא לגמרי אנטי אייג'ינג בצנצנת), ויש בו חומרים אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון), המשמשים כמעכבי תהליכי הזדקנות ונזקים לעור, למשל כתוצאה מחשיפה לשמש. 

 

שמן זית

שמן זית הוא מהחומרים החשובים ובעלי היתרונות המרובים ביותר שאתם יכולים להשתמש בהם בהכנת מסיכות פנים ביתיות. הוא מכיל ויטמין E החשוב כל כך לשמירה על עור גמיש וצעיר, הוא מכיל נוגדי חמצון בשיעורים גבוהים, חומצות שומן מסוג אומגה 6 ואומגה 9 ועוד רכיבים יעילים במיוחד לשמירה על עור בריא, רענן, ומלא ברק וגמישות. 

 

בננה

בננה, וגם קליפת בננה, משמשת חומר גלם נפלא במקרים של עור רגיש או מגורה או מסיכת פנים ביתית לטיפול בפצעונים או באקנה. הבננה מכילה מגנזיום, אשלגן, ויטמינים מהקבוצה החשובה B וויטמין C, נוגדי חמצון ועוד ויטמינים ומינרלים הפועלים נהדר במסיכות פנים ביתיות להצערת העור ולמראה עור רענן וגמיש.

 

מלפפון

מלפפון לא תמיד יהווה כמרכיב באותה מסיכת הפנים הביתית.. מה שכן, במהלך הטיפול פנים הביתי נהוג לפרוס פרוסות של מלפפון ולהניח אותן מעל העיניים ל"קומפרסים" של כעשר דקות ומעלה. החומרים הפעילים במלפפון יפחיתו נפיחות מאזור העפעפיים והעיניים, יטשטשו "שקיות" שחורות מתחת לעיניים וישוו לעור ולמראה הפנים גמישות, רעננות, ומראה צעיר יותר. 

 

עוד חומרי גלם שעשויים לשמש אתכם בהכנת מסיכות פנים ביתיות:

כמעט כל חומר גלם טבעי ואיכותי שיש בבית עשוי לשמש במוצרי קוסמטיקה כולל מסיכות פנים ביתיות, בין השאר: שיבולת שועל (נהדרת לגירוי ואדמומיות ומכילה שפע של רכיבים בריאים לעור הפנים), קפה שחור (עבור מסיכות פנים ביתיות עם פילינג), יוגורט, ביצים, ועוד ועוד. בהמשך, תמצאו מספר מתכונים ביתיים קלילים להכנת מסיכות פנים ביתיות ללא מאמץ – ועם המון ערך עבור עור הפנים שלכם.

מפעלים המייצרים מוצרי קוסמטיקה עושים כן מעל פסי ייצור מלאכותיים, הם מכינים כמות אדירה של מסיכות פנים תעשייתיות בתהליכים שבבית אנחנו לא יכולים לחקות. וביחד עם זאת, כשאנחנו משתמשים בחומרי הגלם רבי העוצמה שהטבע מעמיד לרשותנו, אנחנו יכולים להכין מסיכות פנים ביתיות נהדרות בעשר דקות, ללא הוצאות ובשימוש בחומרים איכותיים שיעשו לעור שלנו רק טוב. הנה כמה טיפים, לפני שאתם ניגשים להכנת מסיכות פנים ביתיות:

  • כל התהליך של הכנת מסיכת פנים ביתית לא יארך יותר מכמה דקות (רוב המתכונים מבוססים על פעולה פשוטה של ערבוב החומרים). 
    מרגע שיש בידיכם את חומרי הגלם שבחרתם על פי המתכון עבור מסיכת פנים ביתית, סוג העור שלכם והצורך העומד נגד עיניכם (הצערת העור, הפחתת אדמומיות וגרד, טיפול בעור יבש או שמנוני וכולי). קחו כמה דקות של שקט וסבלנות, להכנת מסיכת הפנים הביתית שלכם.

  • העדיפו שימוש בחומרי גלם איכותיים – אם אפשר העדיפו חומרים אורגניים ללא חומרים משמרים או כימיקלים, לשמירה על עור פנים בריא ולהפקת יתרונות רבים מאותה מסיכת הפנים הביתית אותה אתם מכינים.

  • בעת הכנת מסכות פנים ביתיות, חשוב להקפיד על אסתטיקה וניקיון. כחלק מכך, מומלץ להשתמש בכלי זכוכית (לא עץ ולא פלסטיק) נקיים, אם אפשר עקרו את כלי הזכוכית שתשתמשו בהם לצורך הכנת מסיכת הפנים הביתית שלכם במים רותחים. 

  • ההמלצה היא להכין כל מסיכת פנים ביתית בסמיכות לזמן השימוש בה. עם הזמן, אתם עתידים ללמוד מה הכמות הנכונה להכנה עבור השימוש.
    מסיכות פנים ביתיות לא מכילות חומרי שימור ועל כן הן מיועדות לשימוש מידי בלבד. 

  • חשוב במיוחד להתאים את החומרים שתשתמשו בהם בהכנת מסיכות פנים ביתיות לסוג העור שלכם – במידה והעור שלכם הינו רגיש, כדאי להשתמש במוצרים שנחשבים פחות מעוררי אלרגיה. אם העור שלכם שמנוני, כדאי להשתמש בכמות קטנה של שמנים איכותיים בלבד. 

 

מסכות פנים ביתיות

 

איך מכינים מסכות פנים ביתיות?

יש מספר לא מבוטל של מסכות פנים ביתיות וקצרה היריעה מלהכיל את כולן, אז להלן שישה מתכונים  נבחרים למסכות ביתיות יעילות:

  1. מסכת הזנה על בסיס דבש מערבבים 2 כפות דבש עם 2 כפות שמן זית וחלמון של ביצה ומורחים על עור הפנים כשהוא נקי. משאירים את המסכה חצי שעה על הפנים ושוטפים.

  2. פילינג על בסיס שמן קוקוס ודבש מערבבים כף של דבש טהור וכף וחמי של שמן קוקוס – במידה והמרקם יצא מוצק מדי, מומלץ לחמם אותו במיקרוגל מספר שניות על מנת שיתרכך. לאחר מכן,  מוסיפים 2 כפות של סוכר חום ומערבבים. מורחים על הפנים ועל הצוואר, תוך עיסוי עדין של אזורים אלו.

  3. מסכה לטיפול בפצעונים אלו ממכם אשר סובלים מפצעונים יכולים להכין מסכת פנים טבעית ייעודית עבור המטרה. לצורך ההכנה, מערבבים בקערה חצי גביע של יוגורט bio, 2 כפות של שמרים וכפית שמן נבט חיטה ומורחים על הפנים. משאירים את המסכה על הפנים כחצי שעה ולאחר מכן שוטפים עם מים פושרים.

  4. מסכה לעור שמן בכדי להכין מסכת פנים טבעית אשר מיועדת עבור עור שמן, יש לבצע את הפעולות הבאות: מערבבים חלבון של ביצה, כורכום ושמן זית. מורחים על עור הפנים. מחכים כרבע שעה ושוטפים בצורה יסודית את המסכה.

  5. מסכה לעור יבש מערבבים יוגורט (עם אחוזי שומן גבוהים) ביחד עם אבוקדו או בננה (הבננה עשירה בוויטמינים לגמישות העור והאבוקדו עשיר בחומצות שומן בריאות ונוגדי חמצון). מורחים על העור, ממתינים 20 דקות ואז שוטפים.

  6. מסכה לעור אדמומי מסכת פנים טבעית הנחשבת כמתאימה לעור עם אדמומיות או עם סימני פיגמנטציה. מערבבים באמצעות הבלנדר פפאיה (אשר מכילה אנזים המסייע בפירוק חלבונים) עם דבש. מורחים את המסכה על הפנים וממתינים כ-20 דקות עד ששוטפים.

 

ניסוי ותהיה

כאמור, אלו הם רק 6 מתכונים מתוך אינספור של מתכונים למסכות פנים ביתיות אשר יכולות להתאים לכל סוגי העור ולכל סוגי הבעיות השונות אשר עלולות לאפיין את עור הפנים. מכיוון שהמשותף לכל המסכות הביתיות זאת העובדה שכולן מבוססות על רכיבים טבעיים בלבד, הדרך הטובה ביותר להבטיח שהן באמת עובדות עוברת בהליך של ניסוי ותהייה.

אז מה שמומלץ לעשות זה פשוט לנסות את המסכות אשר מותאמות לעור הפנים ולראות אם מתקבלות תוצאות משביעות רצון – במידה ולא, ניתן תמיד להמשיך ולעבור אל המסכה הבאה.

כאמור, מסכות פנים ביתיות מבוססות על חומרים טבעיים בלבד לכן, לא קיים סיכון שהם יגרמו לפגיעה בעור הפנים וניתן לעשות בהן שימוש ללא חשש.

 

טיפ לסיום

גם אם החלטתם שפחות מתאים לכם להכין מסכות פנים טבעיות ואתם מעדיפים לקנות. ההמלצה היא לשים לב לרשימת הרכיבים של מסכת הפנים אותה אתם קונים.

כיום, ניתן למצוא לא מעט מסכות פנים אשר מבוססות בעיקר על רכיבים טבעיים – מה שיאפשר לכם ליהנות משקט נפשי בידיעה שאותה מסיכה לא תגרום לתוצאה הפוכה ותסב לכם נזק.